SB Vantaa Red taipui Tupla Cupin pronssiottelussa30.09.2017
SB Vantaa Red jäi ilman mitalia poikien salibandyturnaus Tupla Cupissa. Joukkue taipui sunnuntain pronssiottelussa Lopen LFT05-joukkueelle maalein 1-2 (1-1). SB Vantaa oli avauserän alun nukahduksen jälkeen todella vahva, mutta joutui lopulta toteamaan vastustajan paremmakseen hallinnasta huolimatta. Redin ainokaisen iski kapteeni Taavi Haapala suoraan puolustaja Akseli Hytösen syötöstä. Ensimmäisenä päivänä alkulämpöä haettiin erilaisin keinoin. Ensimmäisen turnauspäivän voitot Lahden Pelicansista ja Vihdin Salisusista varmistivat lohkovoiton ja suoran pääsyn puolivälieriin. Erityisen vahvassa vedossa avauspäivän aikana oli pakkipari Eemeli Tirkkonen ja Jani Seppi sekä Niko Laineen johtama kenttä laidoillaan Anttoni Huopaniemi ja Haapala. Viisikko summasi turnauksessa huimat tehot 11+8. Keskitytään peliin, mutta pidetään myös hauskaa. Puolivälierässä vastaan asettui tuttu kilpakumppani SB Pro Nurmijärveltä. Ottelu alkoi parhaalla mahdollisella tavalla. Oman maalin takaa alkanut neljän nopean syötön hyökkäys päättyi Huopanimen taidokkaaseen viimeistelyyn. Huopaniemen hattutemppu ja Artur Makkosen paluu Redin peleihin pitkän tauon jälkeen siivittivät Vantaalaiset selvään 6-1 voittoon. Puolivälierän ja välierän välillä oli vain 10 minuutin tauko. Puolivälierä oli selvästi vienyt parhaan terän joukkueesta, sillä LaPa oli huomattavasti paremmalla jalalla liikkeellä ja vei kamppailun selvästi.
Yritystä oli, mutta LaPa oli selvästi parempi välierässä. SB Vantaa Redin taistelu pronssipelissä ei kuitenkaan riittänyt mitaleille ja pelaajien olemuksesta näkyi rankka pettymys. ”Pronssipeli oli meidän hallussa, mutta ei vain saatu palloa maaliin. Tiedän että pojat pettyivät, mutta on kuitenkin hyvä muistaa, että taakse jäi 10 joukkuetta”, totesi joukkueen päävalmentaja Olli Kasper. Pettyneitä pelaajia. SB Vantaa Redin kausi jatkuu harjoituspeleillä ennen ylemmän haastajasarjan avauspeliä LaPaa vastaan sunnuntaina 8.10. Alla koostevideo Redin taipaleesta Tupla Cupissa. |